Om

Sjömarkenskolan

Barnens bästa i fokus

Sjömarkenskolan är en F-6-skola med fritidshem. Skolan har omkring 50 anställda och 400 elever. Eleverna är fördelade på 18 klasser samt ett fritidshem. Skolan är byggd med miljövänliga material 1999. Sjömarkenskolan är hjärtats, hjärnans och handens hus. I ändamålsenligt planerade lokaler arbetar elever, föräldrar och personal tillsammans för att få en så bra skola som möjligt. Personalen är engagerad och välutbildad och har alltid barnets bästa i fokus.

Föräldrasamverkan viktigt

Föräldrarsamverkan är för oss en nödvändighet och vi har ett väl fungerande skolråd. Vi är en skola i ständig utveckling och vi har många projekt på gång. "Att bli en läsande skola" är ett projekt som vi fått stipendium för. Dessutom arbetar vi med "Alla människors lika värde". Vår strävan är att ge alla barn en trygg grund att stå på och vi satsar därför medvetet på de yngre barnen.

Sjömarkenskolans vision baserat på Borås Stads vision "lust att lära - möjlighet att lyckas"

• Hjärta. Vi vill ge omsorg så att alla känner trygghet och medmänsklighet på skolan. Vi värnar om varandra.
  • Hjärna. Arbeta med hela kroppen så fastnar det i "knoppen". Vi vill ge förutsättning att alla sinnen stimuleras.
  • Handen. Vi skapar inlärning via praktisk tillämpning och fysiska aktiviteter.

Margaretha Bergman

margaretha.bergman@boras.se

Webeditor

Johan Larsson

johan.larsson@edu.boras.se

Sjömarkenskolan

Ljungvägen 17

518 41 Sjömarken

margaretha.bergman@boras.se

Länka till oss i sociala media.